Skip to main content

MAGGI introduceert ‘We Gaan Voor Goed’ en gaat voor meer groente, minder zout, herkenbare ingredienten en duurzame bedrijfsvoering
Justijn Gombert, Business Executive Officer van MAGGI, onderdeel van Nestlé, is trots op de verbetering van de producten: “MAGGI is op reis. We hebben al veel verbeterd in onze producten en hebben nog veel grotere ambities. Het was tijd om open en eerlijk naar onszelf te kijken en dat hebben we gedaan. We gaan voor goed door meer groenten in onze recepten te adviseren, werken stap voor stap aan zoutverlaging, kiezen voor met zorg geselecteerde ingredienten en zorgen voor veel minder uitstoot van CO2, Zero Water én Zero Waste in al onze fabrieken. Het is gaaf om van zo’n reis deel uit te maken.”

MAGGI gaat voor meer groenten

Dit staat voor veel groente en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Op de nieuwe verpakking van al onze maaltijdmixen hebben we de receptuur aangepast van 150 naar 200 gram groenten per persoon per avondmaaltijd.  De extra 50 gram groenten in het recept komt in plaats van 50 gram vlees per verpakking. Met 50 gram groente op een ander moment van de dag kom je daarmee in totaal op een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 250 gram. Op jaarbasis zorgen we er daarmee voor dat er in de Nederlandse huishoudens 840.000 kilo meer groenten wordt gegeten en 280.000 kilo minder vlees. Daarnaast geeft MAGGI op een groot aantal verpakkingen ook variatietips om mensen te stimuleren een dagje geen vlees te eten.

MAGGI gaat voor minder zout
Nestlé ‘s MAGGI werkt al meer dan 10 jaar aan verbetering van haar producten. Ze gaat voor meer groenten en heeft zich gecommitteerd aan de maximale dagelijkse zoutinname van 5 gram in 2025, volgens de richtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie. In 2020 zal dit al voor 80% van de producten gelden en het is nu al zo bij 57% van de producten in het huidig Nederlandse portfolio. MAGGI heeft  tussen 2005 en 2015 wereldwijd het zoutgehalte al met 12.000 ton verminderd, het gewicht van een Eiffeltoren. De MAGGI commitments zijn deel van de commitments uit het ‘Creating Shared Value’ actieplan van moederbedrijf Nestlé.

MAGGI gaat voor zorgvuldig geselecteerde ingrediënten
MAGGI kiest met ‘We Gaan Voor Goed’ ook voor ingredienten die je in jouw keukenkastje zou kunnen vinden. Dat betekent een keuze voor simpelere ingredientenlijsten. Op dit moment geldt dit wereldwijd al voor 16% van de producten, in Europa in 25% en in Nederland in 28% van de producten. In 2020 is het streven 100% te hebben aangepast.
 

Bekijk onderstaand filmpje om te weten hoe MAGGI elke dag op weg gaat naar beter eten. Mocht je hierover nog meer willen weten, neem dan gerust contant met ons op via facebook, het contactformulier via de website of 020-5699699.

Laatste nieuws